Minnestorka - Gammal Hederlig Husmanskost

Det är otroligt vad man glömmer! Vad var det man åt på den tiden man gick i skolan?
Vad var det för mat som mamma brukade göra när man var liten?
En del kommer man ihåg, typ palt, pannkaka, fisk, kött, korv och sånt. Men mera?
Blev så glad när jag kom ihåg blodbröd med fläsk och vitsås - mums!
Och raggmunkar - som vi fick hos min svärmor för ett tag sen.

Vad kommer du ihåg?

Skulle bli så glad över lite tips - eftersom mitt minne inte riktigt vill ge mig några ideer...

Kommentarer
Postat av: Pawlona

Mmmm blodbröd, fläsk och vitsås.... Men inte många som gillar det!

Själv kommer jag ihåg mormors hemgjorda köttbullar med, hemgjort pärmos och lingonsylt!! Det var mums!

Eller hennes hemgjorda rökta korvar på hårt bröd och hemkärnat smör.... Minnen blott!!!

2010-04-01 @ 12:58:51
URL: http://www.norrskendesign.se
Postat av: E-B

Kåldolmar! Mamma-mums. Skulle själv förenkla det till att bli kålpudding...

Vi pratade innan om skogshuggarnas fattigmansmat Kolbullar. Gör jag ju alltid över öppen eld en gång varje sommar, barnen gillar det. Gjorde ett nytt försök hitta mina "sommarrecept" men de är ff borta. Receptet finns dock på nätet, har själv hittat det där.

2010-04-04 @ 18:24:30
URL: http://trettielva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0