Yiippiiii - "Jag Har Blivit Med Systemkamera!"

Å precis så här glad känner jag mig...


För att vara en som lider av stor beslutsångest, bestämde jag mig angående kamera "blixtsnabbt".
(Det kanske hade varit bättre att jag för dom pengarna istället köpt "Tålamod" eftersom jag lider lite brist på det...)
Efter alla bra tips, råd och ideer jag har fått efter mitt inlägg här på bloggen, intensivt sökande på nätet och besök i några affärer så bestämde jag mig!

Och det blev en CANON EOS 550D!  Med kitobjektiv EFS 18-55mm.

Så nu har jag börjat "lusläsa" instruktionsboken från pärm till pärm med kameran runt halsen.
Har provtagit lite bilder och himmel! vilken skillnad från min andra kamera. (Och den är ändå inte dålig).
Har än så länge mest tagit bilder med "automatikfunktionerna" men är så långt verkligen helnöjd!
Jag längtar tills jag kommit så långt att jag kan "påverka" bilderna med egna inställningar - men det lär ju dröja ett tag. Känner mig ändå rätt lugn - nu vet jag att jag har förutsättningen=kameran att komma till riktigt bra bilder med egna inställningar.

Just nu är jag bara i ett sånt "lyckorus" att jag inte direkt kan säga varför jag köpte just den kameran, men var så säker på att det kommer att komma flera inlägg om den!

Ha det bäst alla bloggläsare från en överlycklig Anki!



Kommentarer
Postat av: anki

grattis!.. :) en sån har jag funderat på att uppgradera till.... underbart.. och den kan du filma med också... ska bli kul att se bilder från den samt vad du tycker om den. ...



du blir säkert nöjd :)



ha en skön kväll

2010-04-09 @ 21:40:55
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: E-B

grattis! du kommer att ha riktigt roligt framöver, det hör jag o det här kommer att utvecklas till en fotoblogg. coolt kort du fixat med det enorma leendet.

kram kram!

2010-04-09 @ 22:15:37
URL: http://trettielva.blogg.se/
Postat av: Lena

Härligt, förstår att du är i ett lyckorus....Du får gärna länka till min blogg, jag lägger in dig hos mig med..... Tack för kommentaren hos mig, visst var den bilden fin..tagen med en vanlig digitalkamera...vad skulle man då inte kunna göra med din nya.... ler



Lycka till med Kamera.... Lite avis är jag nog... ;)

2010-04-10 @ 18:32:58
URL: http://lenasfotoram.blogspot.com
Postat av: LissenTo

Men vad roligt Anki, att du tog beslutet att köpa en kamera. Försåt att det är mycket att läsa.

Jag vill gärna "fuska2 mej igenom instruktioner. Men det är ofta inte så bra.



Lycka till, en spännande tid framåt med experimenterande.

Ha en skön helg. //Lissen

2010-04-17 @ 09:18:27
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0