"AnnaLisas Sillgotta"

Här kommer ett alldeles underbart recept på "Sillgotta"!
Det har jag fått av min glada, snälla "matmammefaster" AnnaLisa.
Jag har hittills kallat den "Min Sillgotta" men nu känner jag att "äras den som äras bör"!!

1 burk Matjessill (eller annan sill, jag använder dill/löksill beroende på vad jag har) (hackas)
1/2 Purjolök (hackas)
4-6 Hårdkokta ägg (hackas)
5 Medelstora kokta potatisar (hackas)
1 stor burk Creme fraiche (eller youghurt)
1 dl Grädde (vispas lite)
Majonnäs

Måttangivelserna är på ett ungefär.
Man blandar alltihopa i en stor skål, och blandar tills man tycker det känns bra och beroende på vad/hur mycket man har hemma. 
Men jag lovar att det är en höjdare - om man gillar sill, förstås.  

Om jag får tipsa, så serveras denna röra på nyrostat bröd tillsammans med en kall öl, på kvällskvisten, i goda vänners sällskap!

Mumsa på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0