Iväg på Pärlträff! :-)

I helgen åker jag iväg på pysselträff i Umeå! Det känns såå himla kul.
Det är första gången jag är med på en sån. Tänk, uppemot 100 pärlare (och scrappare) som sitter tillsammans en hel helg och bara ägnar sig åt sin hobby...
Jag har pärlat väldigt lite de senaste månaderna (det har varit mycket annat och dessutom har jag inte riktigt haft inspirationen) men nu ska det bli verkligen kul att bara få ägna sig åt det en hel helg, utan att behöva tänka på en massa annat.
Jag är säker på att när jag väl är där, långt borta från "vardagen", och jag träffar andra likasinnade, ser vad dom gör och ser alla vackra pärlor och färger, ja DÅ kommer inspirationen...!!!

Men vi kommer ju inte bara att sitta där på vår stol och pärla, det finns annat att göra också. Tävlingar, utmaningar, workshops, möjligheten att gå runt och träffa och prata med andra och se vad dom gör, av det får man säkert inte bara en massa inspiration utan säkert en massa bra tips och ideer också. 
Och sist men inte minst - "kolla runt och shoppa loss" hos de pärlaffärer som finns på plats där!! 
Jag har så otroligt mycket pärlor och tillbehör så jag har verkligen sagt åt mej själv på skarpen att hålla igen på shoppingen - att istället försöka passa på att använda upp det jag redan har. Men lite nya, vackra pärlor i nån härlig färg tänker jag ändå unna mig - med betoning på lite! Jag undrar jag, om jag lyckas med det =) .... 

Pricken över i:et är att min "pärlkompis" "Signe" också följer med! och att vi ska lyxa och bo på hotell (där både frukostbuffe OCH middagsbuffe ingår! :-)). Bara det gör ju att man lääääängtar!!

Det här innebär förstås att det blir ett uppehåll i bloggandet i helgen. Jag är tillbaka på måndag.
Förhoppningsvis med lite bilder från helgen, för självklart följer kameran med!

Ha en underbar helg, allihopa!


    

Kommentarer
Postat av: anki

härligt med en pyssel helg och bo på hotell dessutom :)du får nog en skön, rolig och fullt upp i helgen..



ha en skön helg och ha så kul

2010-05-20 @ 12:24:09
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Len@

Låter ju hur roligt som helst... bara bo på hotell, och fruktosten ;) Roliga att få kommentarer, Tack för det och att du tycker bilderna är fina, är så himla sugen på en systemkamera, men det är ju en djungel av kameror.... ska börja kolla runt lite på sånna.... Ha en riktig fin dag i solen ;)

2010-05-20 @ 13:03:50
URL: http://lenasfotoram.blogspot.com
Postat av: E-B

himmel vilken bra idé att åka på pärlträff! massa likasinnade o massa prylar, måste ju bara va kul, o vilka fina foton du måtte kunna ta. jag är ju inte aaaaalllllls avundsjuk... trevlig helg! hörs snart hoppas jag, varit lite crazy här känns det som, o nu närmar sig semestern med stormsteg.

tack för den fina vinsten i gissningstävlingen. hade alla vetat vad man kunde vinna kanske servern blivit totalt överbelastad pga av kommentarerna hos dig. o du kanske hade haft tur o fått ge vinsten till någon som inte reser med två monster (till övriga läsare: det är inte mina barn jag skriver om)

kram kram lilla syster!

2010-05-20 @ 13:23:45
URL: http://trettielva.blogg.se/
Postat av: Pawlona

Härligt Anki!! Ska bli skitakul!!

Men du....jag kommer nog att hålla ögonen på dej som du ville, pekpinnen kanske också åker med - inte för mycket shopping nu :)

Jag håller på att packa för fulla muggar... Å kom precis på...du ska ju käka hos mej imorgon! Det blir en redig LCHF-brunch!! Välkommen!

2010-05-20 @ 19:29:14
URL: http://livsvis.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0