Panik på Cyberphoto

Jag följde med min sambo till Umeå för ett tag sen. Mitt "huvudärende" var Cyberphoto så vi åkte dit först. Kom fram innan de hade öppnat så vi fick vänta en stund utanför. Vi åkte självklart Gengasbilen och sambon tänkte han kunde passa på att "tanka" den (öppna luckan och fylla på flis) medan vi väntade.
 
Vad vi inte visste var att vi hade parkerat alldeles intill luftintaget till byggnaden..... 

Gissa paniken som spred sig bland personalen där inne.....!!!
Det luktar rök...!!?? BRANDRÖK... DET LUKTAR BRANDRÖK!!!
Dom hade sprungit runt som yra höns därinne och kollat alla datorer och annat för att hitta "branden".
Ända tills nån hade fått syn på våran bil utanför... med oss - lyckligt ovetande om kaoset - i.

Ja, de berättade hela historien för oss när vi kom in. Tack och lov med ett skratt, så där i efterhand, när det inte var nån fara.  
Jag förstår paniken, Cyberphotos stora lagershop - en brand där skulle bli en otroligt dyr historia. Visserligen "bara" materiella ting, men ändå.

Nästa gång vi åker dit kommer vi att parkera nån helt annanstans, det kan jag lova! :-)

HÄR kan du kolla mer på Cyberphoto.

  


Kommentarer
Postat av: E-B

nämen va lustigt! och vilken tur det inte gick längre än så, t ex att männen i röda bilarna hann komma...

:-))

2010-09-11 @ 17:54:06
URL: http://trettielva.blogg.se/
Postat av: den lilla röda

nåt av det roligaste jag hört på länge. hälsning från e-b´s syrra :-)

2010-09-15 @ 17:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0