Tuff Tävling

Ja, här blev det ett väldigt lååångt och högst oplanerat uppehåll , som ni kanske har märkt...
För att göra en lång historia kort, jag fick ett telefonsamtal dagen innan nyårsafton som tog knäcken på mig och gjorde hela januari till ett rent h-vete. 
Nu har det iallafall ordnat sig och jag är "på gång" igen! Känner mig piggare och gladare än jag gjort på länge så förhoppningsvis kommer jag igång med bloggandet igen också.

I helgen har vi en "vinter-helg" med en massa olika evenemang runt om i samhället. Bland annat denna tävling/utmaning där de deltagande ska sitta på en pelare av is från torsdag kl. 14.00 till lördag kl. 14.00.
Inte nog med att det snöade och var kallblåst när de klev upp på torsdagen, på natten blev det -27 grader... 
Tufft, eller hur...!!!??? Fattar inte att dom pallar. Dom är ju påklädda så alla ser ut som michelin-gubbar men ändå, dom sitter ju alldeles stilla, förutom de 10 minuter varannan timme när de får gå ner.
Dom var 6 stycken som klev upp på torsdagen och tre (tjejer) satt kvar till slutet.






Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej igen!

Kul att du är "på plan" igen! Ja, det är hemskt hur livet kan bjuda på oförberedda och ovälkomna överraskningar ibland. Skönt i alla fall att du känner dej piggare nu!!!!!



Vilken tuff tävling ni haft! Skulle för allt i världen INTE ställa upp. Tufft av dom som gör det och en stor beundran till dom som fixade att sitta där hela tiden.

2011-02-13 @ 18:54:50
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Björknäshäxan

Tack för din kommentar på min sida. Jag har lagt till dig i min blogglista, hoppas det är ok?!

Postat av: Björknäshäxan

Ang din undran om vilka stommar jag använt till örhängen så är det färdiga ringar jag köpt. Egentligen är det såna man ska sticka direkt i örat, men jag gjorde om dom lite och satte dom på en krok istället. :o)

Postat av: E-B

snyggt foto!

vad kan de vinna o sitter de till de tippar eller?

2011-02-21 @ 09:03:12
URL: http://trettielva.blogg.se/
Postat av: syrran

helt knasigt.... skulle vara intressant att veta vad du svarade E-B

2011-02-21 @ 22:04:51
Postat av: AnnCathrine

Jag skulle aldrig i livet heller vara med i den här tävlingen =)

Tävlingen pågår från tors 14.00 till lörd 14.00 och deltagarna sitter så länge de kan. Vinstsumman är 20 000 kronor och den som sitter kvar när tävlingen är slut vinner! Eller som det blev nu - de var tre som satt kvar så då fick de dela på prispengarna och fick 6666 kronor var.

2011-02-22 @ 09:14:46
URL: http://glitterboden.blogg.se/
Postat av: trettielva

va schysst att du mailade mig så jag fick läsa...

2011-03-02 @ 18:20:50
URL: http://trettielva.blogg.se/
Postat av: trettielva

va schysst att du mailade mig så jag fick läsa...

2011-03-02 @ 18:21:29
URL: http://trettielva.blogg.se/
Postat av: trettielva

va schysst att du mailade mig så jag fick läsa...

2011-03-02 @ 18:21:54
URL: http://trettielva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0