Mycket på gång så det blir uppehåll förutom bondepraktikan

Nu är det mycket på gång så jag får ta och lägga bloggandet på hyllan ett tag. 
Jag har i veckan börjat arbetsträna på en ny arbetsplats. Det känns såå otroligt spännande! 
Företaget heter SES Nordic - Fullservicebyrå inom sökmotoroptimering och sökmarknadsföring. Det ägs och drivs av en ung, otroligt duktig och trevlig tjej. Jag kommer att få hålla på med ett av mina favoritområden - hemsidor, hur kul som helst. Inte för att jag just nu kan nåt om sökmotoroptimering men jag har sett att jag fortfarande är bildbar och jag har då verkligen intresset!
Jag ska berätta mer sen men det blir nog inte förrän om nån månad.
Här kan du läsa ännu mer mynewsdesk   Artikel Västerbottens Kuriren 
SES Nordic välkomnar AnnCathrine
 
  Kika gärna in på min hemsida Glitterboden.se

Häromdagen kikade jag in hos Lenas skoj- och bilderblogg. Hon har många roliga historier så man får sig alltid ett gott skratt. Jag kunde då inte låta bli att dra på smilbanden när jag läste barnmorskefrågorna, kan du? ;-) 

Ha det gott tills vi ses igen! 

Barnmorskefrågor

Har jag större chans att bli gravid om min man har boxershorts än om han har vanliga kalsonger?
SVAR: Ja, men chansen är ännu större om han inte har kalsongerna på sig.

Hur vet jag lättast exakt när jag blivit gravid?
SVAR: Ha samlag en gång per år.

Vilken är den vanligaste graviditetsnojan?
SVAR: Önskan att det vore mannen som var gravid.

Jag har blodgrupp O+ och min man har A-. Vad händer om mitt barn har till exempel AB+?
SVAR: Skilsmässa.

Jag och min man är båda väldigt attraktiva. Jag är säker på att vårt barn kommer att bli vackert nog att vara med i reklamfilm. Vem ska jag kontakta angående det?
SVAR: En psykiater.

Hur vet jag om mina kräkningar beror på graviditet eller om jag har magsjuka?
SVAR: Om det är magsjuka kommer du att bli bättre.

Min bror säger att eftersom min man har en stor näsa och gener för stora näsor är dominanta, så kommer mitt barn också att få en stor näsa. Är det sant?
SVAR: Det är större sannolikhet att din bror kommer att få en stor smäll.

Sedan jag blev gravid har mina bröst, min bak och till och med mina fötter växt. Är det något som blir mindre under graviditeten?
SVAR: Ja, urinblåsan.

Sedan jag blev gravid har jag inte kunnat gå och lägga mig utan lökringar. Är det normalt?
SVAR: Det beror på vad du gör med dem.

Ju mer gravid jag blir, desto oftare ler främlingar mot mig. Varför?
SVAR: För att du är fetare än de.

Min fru är i femte månaden och är så lynnig ibland att hon blir helt irrationell.
SVAR: Och hur var frågan?

Kommer jag att älska min hund mindre när mitt barn är fött?
SVAR: Nej, men du kan få svårt att tåla din man.

Vad är det för skillnad mellan en höggravid kvinna och mittuppslaget i Slitz?
SVAR: Ingen alls om den gravida kvinnans man vet vad som är hälsosamt för honom.

Min barnmorska säger att det inte är smärta man känner under förlossningen, utan sammandragningar. Är det rätt?
SVAR: Ja på samma sätt som att en orkan är en luftström.

När bör man ta ryggmärgsbedövning?
SVAR: Så fort man vet att man är gravid.

Finns det någon anledning för mig att stanna i förlossningssalen när min fru får värkar?
SVAR: Inte om inte "underhåll" betyder någonting för dig.

Jag är pryd. Vem kommer att se mig i mitt utsatta läge under förlossningen?
SVAR: Enbart auktoriserad personal - läkare, sköterskor, barnmorskor, fotografer, florister, städpersonal, journalister osv.

Orsakas hemorrojder av förlossningen?
SVAR: Förlossningen orsakar vadhelst du har lust att skylla på den.

Vilket är bästa stället att förvara bröstmjölk?
SVAR: I brösten.

Finns det något ofarligt alternativ till bröstpump?
SVAR: Spädbarnsmun.

Vad betyder det när ett barn föds med tänder?
SVAR: Det betyder att modern kanske vill ompröva sitt beslut att amma.

När är det dags att sluta amma?
SVAR: När du får bitmärken.

Vad händer med allt-i-ett-blöjor efter att man kastat bort dem?
SVAR: De lagras i en silo i Västergötland i väntan på världskrig med biologisk krigföring.

Måste jag skaffa en babydusch?
SVAR: Inte om du är snabb vid blöjbytet.

Vad orsakar förlossningsnedstämdhet?
SVAR: Brunbrända, vältränade bimbos.

Vad är kolik?
SVAR: En påminnelse till föräldrar att man ska använda preventivmedel.

Vad är nattvak?
SVAR: När den nyblivna mamman vaknar av att hon drömt att hon är gravid igen.

Vårt barn föddes för en vecka sedan. När kommer min hustru att känna och bete sig som vanligt?
SVAR: När barnet börjar gymnasiet.

Hur rengör man matbehållarna?
SVAR: Duscha varje dag och använd ren BH. Det är betydligt bättre än att koka dem.

Kommentarer
Postat av: Lena

Lycka till på nya jobbet!



2012-03-16 @ 16:46:30
URL: http://lenays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0