Armband i Makrame Nr 192 och 193

På pärlträffen i Umeå var jag med på tre olika workshops, jätteroligt att få lära sig nåt nytt av nån som kan! 
En av dom var makrame. Det var verkligen kanonkul och nåt jag kommer att fortsätta hålla på med.

Lustigt hur det kan bli, när min pärlkompis för några månader sen började prata om det, svarade jag bestämt: Nä, det gillar jag inte! Det är ingenting för mig! Jag tycker varken det är snyggt eller att det verkar speciellt kul!
Och nu, efter att ha provat och sett hur det ser ut, tillsammans med vackra pärlor, gillar jag det skarpt! Det är både vackert OCH stenkul att göra!
Så, den vanliga gamla "visan" gäller än, avfärda inget förrän du faktiskt har provat!!

Här är iallafall mina första två makrame-försök.
 


Kommentarer
Postat av: anki

super snygga :) vad gör man dom av?



haft fullt upp här idag, vi ska måla altanen, den har varit omålad i alla år men nu är det dags,,(har bara bott här i 22 år) :-)



ha en skön kväll

2010-06-04 @ 19:50:21
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: E-B

underbara! preciiiiis ett sånt vill jag ha... tänk, turkost m silverpärlor, mm snyggt. ser fram emot lektionen!

Postat av: syrran

hej x jag är E-B´s syster och jag bara MÅSTE säga att jag tycker dom är JÄTTESNYGGA x jag står på kö hos syrran för att få ett :-))

2010-07-26 @ 09:38:40
Postat av: E-B

så snygga dina första var!

jag älskar min nya kunskap, tack för lektionen. du är en mycket duktig lärare!

2010-07-27 @ 16:22:46
URL: http://trettielva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0