Folkmusik

Här kommer ett tips till alla som gillar folkmusik & visor eller kanske ett julklappstips.
ROTA är Vilhelminaborna Laila Eliasson och Tage Lundin och dom har nyss kommit ut med en skiva som fått otroligt fina recensioner i musikmagasinet Lira. Bland annat stod det så här:
   
"Härmed utser jag denna cd till Årets folkmusikskiva och Laila Eliasson till Sveriges för tillfället bästa folksångerska samt folkvisekompositör."

Det är ett omdöme som heter duga, eller hur. Dom är verkligen suveräna och det säger jag faktiskt inte bara för att Laila råkar vara min svägerska ;-)

Ta dig en titt på ROTAS HEMSIDA  Där kan du läsa mer och även beställa deras CD.
 
Deras hemsida är det jag som har gjort. 

 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ja det är bra folkmusik det där. Har en skiva av dom. Å Tage har jag gått kurs i oljemålning hos. Det var jättekul!!! Han är ju en fantastisk konstnär!

2011-12-03 @ 18:45:03
URL: http://mindag-k.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0