Fot- och Fotoarbete

Nästan en vecka har jag hållit på med WWW-bilder. Först var det fotarbete i fyra dagar när jag ilade runt och försökte fota så många evenemang som möjligt. Kul var det (fast jag blev helslut på) för det fanns ju så mycket att fota och inte behövde man känna sig "som en dum turist" med kameran som fast vuxen i ansiktet heller, det var som legalt att fota en sån helg ocn man var inte ensam om att göra det heller.
Sen kommer efterarbetet... att fota är då för mig inte bara att trycka på knappen och sen är det klart, de ska läggas in, sorteras, rensas ur, fixas till - mer eller mindre - och lite annat. Det absolut värsta är att rensa ur, bestämma vilka som ska kastas. Nu har jag iallafall gjort det mesta och även lagt in en del på min hemsida.

Nyinlagda finns under kategorin "Foton" - människor, natur, mat & dryck och blandat. Gå gärna in och kika, du kommer dit om du klickar på bilden nedanför.


Jag kommer att lägga ut fler här på bloggen framöver.


Kommentarer
Postat av: Marit Johansson

Jag var inne på din hemsida och den är ju jättefin. Du är ju en superduktig fotograf, bilderna på dina smycken är otroligt proffsiga! Ja dom andra bilderna också för den delen.

Du skrev och frågade om photoshop, när jag frilägger använder jag oftast vanliga lassot eller ett verktyg som heter snabbval, sen finns det en knapp som heter "Förfina kant" där jag ställer in ludd och sånt för att markeringen ska bli lite mjukare. Jag använder photoshop cs5, har du också det? Jag vet inte om det ser annorlunda ut i elements. Men visst har du kollat in moderskeppet.se, där finns hur mycket som helst att lära sig om photoshop!

Dom där hjärtanen fick jag till genom att använda verktyget egen form!

2012-02-19 @ 20:50:26
URL: http://www.maritjohansson.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0