Vår Hälsoresa till Slovenien

Det blev ett långt uppehåll men nu är jag tillbaka.
Som jag skrev innan uppehållet så var det mycket som hände och nästan samtidigt. 
Jag hann inte arbetsträna mer än en vecka på min nya arbetsplats - SESNordic - förrän det var dags att ge sig iväg på Hälsoresa till Dobrna i Slovenien. Den hade vi bestämt oss för att åka på bara nån månad innan.
Men ojojoj vilken resa! Fantastiskt härligt! Och hela 14 dagar - men jag har då aldrig varit med om att 14 dagar har gått så fort nångång. Jag såg fram emot att äta, bada och fota och det gjorde jag minsann, alla tre!! Alla måltider ingick och det fanns så mycket gott att välja mellan - bara det var värt hela resan. Sen var det bad i helande Thermalvatten flera timmar varje dag. Min favoritplats var i bubblorna i utomhuspoolen där solen värmde så skönt och med vacker utsikt över kyrktornet och bergen. Det ingick 14 behandlingar i resan och de ordinerades av den läkare vi träffade första dagen. Eftersom mina problem är stressrelaterade ordinerades jag främst helande, stärkande och lugnande behandlingar som Thermalbad, lerbad och massage.  Massage är ett av det bästa jag vet men hur ofta unnar jag mig det på hemmaplan - sorgligt nog aldrig, så då kan du tänka dig lyckokänslan när jag dag efter dag trippade iväg till mina massagebehandlingar... 
  Bild 2 Foto: Inez Abrahamzon 

Det ingick också en heldagsutflykt då vi bland annat besökte kyrkan och munkklostret i Olimje och fick träffa pater Entz (jag säger bara: Vilken kille :-)), shoppade loss i en chokladbutik, besökte en hjortfarm där vi åt lunch och kunde köpa lokalproducerad saft, likör, marmelad, bakverk mm mm och vinprovning på en vinfabrik. Ja, det var sannerligen en höjdardag!

Dobrna är ett litet men charmigt samhälle och slovenerna är otroligt trevliga och hjälpsamma, många av de vi träffade kommer jag helt klart att minnas för resten av mitt liv. 
Vacker natur med fascinerande kuperat landskap och i fengshui-parken nära vårt hotell kunde man ta en promenad, sätta sig ner och läsa eller bara koppla av och njuta. Eller som jag för det mesta gjorde - släppte loss fotofantasten i mig och lät avtryckarfingret gå varmt! Det fanns verkligen hur mycket som helst att fota, både inom- och utomhus, så "fotartarmen" fick verkligen också sitt under den här resan. Förresten, bland de i vår grupp blev det snabbt allmänt känt -vad är det som kryper omkring därborta? -Äsch det, det är bara Anki med kameran! 
 
Slutligen, det är mycket pengar, speciellt när man är sjukskriven, men dyrt - nää, det tycker jag absolut inte. Och det var värt varenda krona.
Så jag har redan bestämt mig - jag åker om två år igen!  

Ja, det finns så mycket att berätta om den här resan men nu får det räcka för den här gången.
 
Se fler bilder från resan på min hemsida
 

Läs mer om Hälsoresor till Slovenien med weforyou
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det ser verkligen härligt ut! Nu ska jag kika in på din hemsida för att se lite mer bilder.



Ha det gott!

2012-05-07 @ 20:23:30
URL: http://mindag-k.blogspot.com
Postat av: Lena

Mmm vilka härliga dagar du haft! Och vilka många och fantastiskt fina bilder du tagit!

2012-05-23 @ 21:18:04
URL: http://lenays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0