Den Kinesiska Zodiaken

Har du alltid funderat över vilket ditt kinesiska zodiak djur är?

Nä, det har inte jag heller gjort! Men nu har jag kollat iallafall - för skojs skull.

Mitt blev:  TIGERN (Element - Vatten)


Foto: www.fotoakuten.se

Tigrar är rebeller. De är både färgstarka och oberäkneliga Deras energi och livs kärlek är stimulerande. De älskar att befinna sig i centrum och blir sällan osedda. Tigrar är otåliga och letar alltid efter action. De talar fritt ut hjärtat när de är upprörda och är misstrogna av sin natur.

Trots sitt temperament är de kärleksfulla och tillitsfulla. De har även en stor portion humor. De gillar människor, att bli involverade och är dedikerade till nödhjälp. De letar efter äventyr och i vissa delar av deras liv kommer de att bli rebeller. De påtalar gärna samhällets fel och brister för andra. De stöder protester. Även personer som inte samtycker med en tigers ståndpunkt gillar tigerns sätt att ta en ståndpunkt.

När en tiger är skadad eller ledsen vill den ha 100% support från sina nära. Logik tilltalar dem inte. De vill bli tröstade. De lyssnar väldigt noga på vad du säger till dem men sedan gör de vad de själva vill. De ger aldrig upp!
De kan alltid starta om från början igen.

Människor som är födda under tigerns år har ett super ego. Försök att inte skada deras känslor. De kommer troligen aldrig att förlåta dig. De är romantiska, passionerade, och lekfulla. De är även extremt svartsjuka och vill äga sin älskade. Ifall de inte lär sig att tygla sina känslor kan de få svåra problem. De älskar livet och vill leva det fullt ut. Mycket av det de gör är baserat på känslor. Tigrar ger sig in i nya saker med stor optimism. De är väldigt generösa när du har behagat dem. De är bra värdar och ser till att du blir väl omhändertagen. De är intensiva till sättet och de har en förmåga att inspirera andra på grund av sitt sätt.


Vill du också kolla kan du Klicka HÄR för att ta reda på det.

Kommentarer
Postat av: E-B

Det här var himla intressant o skoj läsning. Visade sig att mitt kinesiska zodiak-djur är Wood snake... Precis som när jag läser horoskop plockar jag ut godbitarna o nickar godkännande när jag läser "charmerande o "har sällan fel. Delar detta med Lincoln! Väljer att ignorera "skeptisk till sitt sinne o att deras datoraktiga hjärna arbetar alltid på en komplott"...

2010-04-06 @ 13:58:18
URL: http://trettielva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0