Fler bilder från min Trädgård

På gårdagens rundvandr.... hm, rundkrypning ute på gården - på jakt efter bilder till veckans fototriss - knäppte jag närmare 100 bilder. Eftersom man på fototrissen (helt logiskt ;-) bara lägger ut tre bilder, blev det en hel del över så jag lägger ut några till.
Det var ett ypperligt tillfälle att testa kameran (och mig!) och OJOJOJ, så kul det var!!!  
Om någon för ett år sen hade sagt: Gå ut och ta några kort! Hade jag förmodligen bara stirrat undrande på den personen och svarat: På vaddå??? Det finns inget att ta kort på NU!
Tack vare Fototriss (och en ny kamera), har jag just upptäckt att, Joho - det finns det visst, det!
Skulle som vanligt bli glad över tips och råd om fotografering och bilderna. Vad ska man tänka på? Hur kunde jag ha fotat istället? Inställningar? Ja, Allt möjligt!  

*Syns som det är mycket mera snö kvar på min uteplats när jag fotat från det här hållet.


*Min stora snöhög på framsidan av huset. Tinar trögt eftersom den ligger i skugga större delen av dagen.


*Lite grönt skymtas därunder... Undrar om det är en sån växt som varit grön hela vintern?

*Min bruna och vita rabatt... ;-) Men solen lyser så fint på den iallafall!

Röda, skrumpna bär kvar från ifjol.  


Kommentarer
Postat av: Morten Pedersen

Ja våren har startet og snart er all snøen borte.

2010-04-26 @ 11:04:12
URL: http://photo.dv.no
Postat av: anki

bra fotat med kitobjektivet :)



svårt att säga hur du ska göra, kanske gå närmare t ex på bild 2 och lagtskärpan på lövet, samt på nyponbilden som jag fick som favorit här :)



man kan väldigt nära med kitobjektivet, och få bra bilder med blurrig bakgrund.. :)



ha fortsatt skön måndag

2010-04-26 @ 12:58:47
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

Tack för besök och kommentar hos mej.



Visst är det kul med kameran och att utmanas i fototriss. Har fått ett återuppväckt intresse i fotografering å visst är det bra att man kan experimentera, knäppa och knäppa och knäppa från olika håll och inställningar.



Kommer gärna tillbaka hit och ser på dina foton.

2010-04-26 @ 16:31:39
URL: http://mindag-k.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0