Solnedgång - Vilken bild gillar du mest?

Ibland ska man ha tur och vara på rätt plats vid rätt tidpunkt...
Jag gillar verkligen solnedgångar! Förhoppningsvis blir det många fler såna foton framöver.


Detta är orginalet

"Photoshoppad" - Mer skärpa

"Photoshoppad" - Autonivåer (tror jag det var).

"Photoshoppad" - Autonivåer och mer skärpa.

Skulle, som vanligt, bli jätteglad över att få höra vilken bild du gillar mest och varför.

OCH tips på hur man får till den bästa bilden på en gång, i kameran, utan att "behöva ta den via Photoshop". 

Kommentarer
Postat av: Pawlona

Utan tvekan den sista bilden! Ger känsla för den årstid vi befinner oss i - lite kall, lite hoppfull om stundande sommar, lite som nyvaknande!



Fint fotat!

2010-04-28 @ 09:24:40
Postat av: anki

jag gillar ettan och tvåan bäst, härliga mustiga färger och var det så det såg ut vi fototillfället tycker jag inte man ska ta bort orignal färgerna, men sista bilden är också fin. :)



det enda jag gör med mina bilder om det behövs är att justera ljus/kontrast, lägga på lite mer skärpa (kan behövas på insekter) men annars så får dom vara som dom blev vid fototillfället. Klona bort saker gör jag inte heller något gärna.



Gillar inte att göra om för mycket utan tycker dom ska spegla hur det såg ut när jag tryckte av. :-)



tycker du lyckats bra med din solnedgång... :-)



tips på att få bättre skärpa på engång är att använda bländare 8 som ger den skarpaste bilden sägs det, men ibland går det inte pga dåligt ljus, sen kan man ställa in egen bildstil, där man kan välja kontrast, skärpa, ljus etc och få på så sätt bättre skärpa och färger. Finns några förvalda som natur, porträtt, monokrom, osv som man kan välja på,.



ha en skön dag



2010-04-28 @ 13:00:15
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: E-B

tvåan favo

gillar egentligen original men skärpan gav förstås fotot det där lilla extra

2010-04-28 @ 13:34:37
URL: http://trettielva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0