Favoriten i min Trädgård

Då menar jag inte min favorit - utan alla flygfäns favorit.
Fast jag gillar den skarpt jag också, hög och ståtlig och alldeles översållad med gula blommor.
Men den drar till sig massor av flygfän, det bara kryllar av getingar, bin och humlor å sånt över hela busken.
Det roliga är iallafall att den lockar dit några fina fjärilar också.
Nackdelen är att den står alldeles intill uteplatsen och just dom är väl inte de bästa gästerna att ha där.....
Så det blir till att flytta busken, men inte förrän nästa år. Jag har inte den blekaste om var jag ska plantera den istället, men jag har ju en hel vinter på mig att fundera.

 
Fotot är taget med min gamla Olympus kompaktkamera.

Kommentarer
Postat av: anki

men vilken vacker buske, vet du vad den heter? En sån vore perfekt att ha här som drar till sej alla möjliga insekter :)



snyggt fotat, Så vackert med gula blommor och en knall blå himmel bakom och själva foto vinkeln, snyggt. :)



halv mulet här, men det är 18 grader i alla fall. :)



ha en skön lördag

2010-08-21 @ 10:03:29
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: E-B

de kära svenska färgerna, gul-blått

blir också nyfiken på vad busken heter

2010-08-21 @ 17:58:53
URL: http://trettielva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0