Freddy Mercury - Living On My Own

Denna låt tycker jag inte bara är otroligt bra -  till den hör även så roliga minnen.
När jag för rätt många år sen var hos min kusin och hennes, då, tonåriga söner och vi lagade middag tillsammans och hörde på musik. Gissa vilken låt.... Såklart, denna. Så långt allt gott!
Men när jag och kusinen började dansa, sjunga och "digga" mitt i matlagningen - för att vi båda gillar denna låt - ja, då tyckte sönerna att vi började bli fruktansvärt pinsamma... Så pinsamma att de var tvungna att komma in i köket till oss emellanåt...  
Jag tyckte ändå att jag hann se det där smilet som de försökte dölja... den där "kulkänslan" av att de "vuxna och ansvarsfulla" ändå "kunde vara så glada och tokiga utan att skämmas" som de ansträngde sig så mycket för att inte visa... 
Kanske var det bara som jag trodde... Jag tror jag ska ta och fråga dom - för mig var det iallafall ett otroligt roligt minne!
  
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0