Bloggutmaning!

Så här skrev min kompis på hennes blogg trettielva å jag hakar ju självklart på...
Å du får mer än gärna haka på du oxå... :-) På min blogg eller hennes.
(Du behöver inte skriva "parenteserna".)

"Den här utmaningen har jag sett på flera ställen på nätet. Tänkte testa den själv nu - o givetvis utmana er som läser detta att publicera den på er blogg! Lämna då en kommentar här m länk t ditt inlägg så jag och fler med mig får läsa vad just du skrev! Har du ingen blogg, maila den till mig, skulle va kul läsa vad du hittat på för svar...
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
Lycka till!"


1. Vad heter du?:  Anki

2. Ett ord på fyra bokstäver: Aska (ganska  lätt när man är rökare...) 
3. Flicknamn: Angelica (ville jag kalla min ev. dotter...)
4. Pojknamn: Andreas
5. Yrke: Astronaut
6. Färg: Aqua (en slags blågrönfärg som jag verkligen gillar...)
7. Klädesplagg: Aftonklänning (viiiilll ha...)
8. Mat: Abborre (fisk - mums!)
9. Sak i badrummet: Ansiktsvatten (tyvärr behövs nog det....)
10. Plats/stad:  Ankara
11. En orsak att vara sen: Asfaltomläggning (fast det skulle ju inte vara helt fel på våra vägar i Norrland...)  
12. Något man skriker: Aaajjjjjjjjjjjj!!
13. Film: Anaconda (eller vad den kan heta...)
14. Något man dricker: Ale
15. Band: AC/DC (Japp, lätt svar ;-))
16. Djur: Apa
17. Gatunamn: Aspvägen
18. Bil:  AMERIKANARE!! (Sååklaart!! När inte min lilla Nissan började på A...)
19. Sång: Abrakadabra (åhhh, den har jag inte hört på lääänge.... ska leta reda på den...)
20. Känd person:  Alice Cooper (Måste vara känd, åtminstone för oss med några år på nacken...)


Kommentarer
Postat av: E-B

åh så roligt du antog utmaningen!

du har svar jag aldrig skulle klarat, t ex ale! aqua tror jag diskas, i ditt fall borde det vara en färg som man aaaldrig kan hitta i smyckesvärlden ha ha ha.

bra jobbat! hoppas fler antar utmaningen.

2010-06-13 @ 07:12:57
URL: http://trettielva.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Gillar den listan. Jag antar utmaningen och lägger den på min blogg. Inte idag kanske men nån dag framöver.

2010-08-02 @ 22:59:47
URL: http://mindag-k.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0