Färgglatt

Jag har kollat igenom bilder som jag tog i Spanien 2006 och hittat många jättefina kort som jag nästan glömt att jag hade. Det vill säga många av motiven är jättefina - men själva bilderna är inte bra (skärpa, ljus, "korniga" och sånt). 
Men det är roligt att testa finesser och funktioner i Photoshop med dom bilderna, just för att det är så fina motiv.

Orginal


Hann testa en massa olika funktioner i en och samma bild - lagt ihop två likadana bilder (en ljusare o en mörkare), skärpa i mitten och oskärpa utåt, ljuseffekt och färgerna. Tror det var nåt mer också men jag kommer inte ihåg vad. 

Idag hade jag definitivt tänkt ta kort på ett av de bästa som jag tycker finns - Semlor! Men det borde jag nästan ha förstått att jag inte skulle hinna, på ett litet kick var ju dom borta... :-)


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hi hi. Känner igen mej i det där med semlan. När jag hade ätit halva semlan sa jag med full mun; "men oj, den här var ju så fin så jag skulle ju ha fotat den!"

2011-03-08 @ 22:12:09
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: trettielva

andra fotot tycker jag var läckert, känns som jag sugs iväg med vinden i en rasande fart

2011-03-09 @ 08:09:01
URL: http://trettielva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0