Konstaterat två saker på sistone

Istället för att jag har två hobbies - Pärlning och Foto - har jag på sistone konstaterat att jag har faktiskt tre: Pärlning, Fotografering och Bildredigering. Fastän de två sista hör väldigt mycket ihop så känns det som att det är två helt skilda saker ändå, tycker jag.

Det andra som jag har konstaterat är att jag är en "periodare", jag går till 100 % in för endast en sak åt gången och då är det absolut BARA den som gäller!  Från att nu senaste perioden bara ha haft fotografering i skallen (så länge jag har gått fotokursen) har jag nu gått över till att totalt "fastna" i bildredigering.

Jag har letat, läst och studerat och en sida som jag verkligen vill tipsa om för er som vill ha tips om Photoshop är
"Moderskeppet"
Där finns mycket att läsa, länkar vidare och instruktionsvideor som visar olika funktioner (kanonbra! lätt att följa alla steg dom gör).

Den här bilden har jag grejat med senaste dagarna

Det här är orginalet

Vad tycker ni? Bra/Dåligt med respektive bild? Vore kul att höra.
 


Kommentarer
Postat av: anki

tycker du lyckats bra med redigeringen, :-)



jag redigerar mina bilder väldigt lite, lite kontrast, ljusare/mörkare och ev lite mer skärpa för att framhäva vissa detaljer, men oftast är dom orörda, :-)



men det är kul att leka i fotoprogrammet,, göra lite dramatik emellanåt.. :)



ha en fin kväll

2011-03-07 @ 21:30:46
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: AnnCathrine

Tack :-)

Jo, angående fotograferingen har jag också samma mål som alla fotografer - att lära mig ta så bra foton som möjligt direkt i kameran, men mitt andra mål är att lära mig bildredigering så bra så att jag själv kan skapa egna häftiga bilder, såna som inte går att ta med kamera och helst såna som ingen annan redan har visat (frågan är väl bara om jag hinner dit under min livstid =)) Precis, det är såå himla kul! :-)

2011-03-07 @ 23:37:53
URL: http://glitterboden.blogg.se/
Postat av: trettielva

det andra fotot kan jag relatera till bäst, sådär lugnt och skönt som det kan vara ute i naturen vid vattnet

2011-03-09 @ 08:10:22
URL: http://trettielva.blogg.se/
Postat av: AnnCathrine

Det tänkte jag inte på, men jag håller med dig, den andra bilden "känns" lugnare.

2011-03-09 @ 08:38:57
URL: http://glitterboden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0